Tuesday, October 2, 2012

Bonus Kakitangan Awam 2013

Alhamdulillah, di kala aku sedang menulis blog ini, dah tentu ramai di kalangan sahabat2 sekalian sudah maklum akan hal ini. Bonus sebulan setengah gaji bagi penjawat awam mcm aku ni mmg ditunggu2. Syukur pada Allah yang Maha Besar kerana telah memberi rezqi ini kepada kami yang memerlukan. Tidak kira apa jua sentimen di kalangan kita, ia haruslah diambil positif supaya tidak timbul permusuhan dan persengketaan yang berpanjangan. Banyak manfaat yang boleh di ambil daripada Bajet 2013 yang baru dibentangkan oleh YAB Perdana Menteri kita.

Ah, rindu pada blog. Lama sudah aku tinggalkan, hampir 9 bulan. Tempoh seorang isteri yang membawa kandungan zuriatnya.Namun, aku bukan lah, nak cerita yg aku mengandung pada tempoh itu (MUSTAHIL), hehe. Kecintaan pada dunia blog ini masih segar dan jelas. Malas, keletihan, tidak ada kesedaran, dan banyak lagi faktor yang memainkan peranan ketika aku melalaikan dunia blog ini.

Dunia aku tetap sama, kebahgiaan di samping keluarga, sahabat baik, rakan sekerja, dan orang yang berada di sekeliling aku jua. Apabila sudah lama tidak update blog, persisnya sudah lama jua aku tidak mengajak para pembaca semua untuk kembali kepada Allah Tuhan yang Maha Esa. Inilah tanggungjawab yang sememangnya mnjadi fitrah untuk kita semua. Di mana kita jejak diri kita pada tika ini semuanya adalah datang daripada keizinan Allah. Marilah kita semua berdoa agar terus dilimpahkan nikmat Iman dan Islam serta kehidupan yang lebih diberkati olehNya Tuhan sekalian alam.

No comments:

Post a Comment