Wednesday, August 18, 2010

iftar jama'ie

plan utk berbuka beramai-ramai ni dah seminggu lepas da. ader 3 tempat yg telah aku survey, flamingsteamboat sunway, steamboat buffet shah alam dgn hotel de palma inn shah alam. kat sini aku nak cite pasal flaming steamboat sunway tu skit, sbb ptg td br je g sana tgk kawasan. 
 
pukul 6 ptg aku sampai situ, nampak ade la beberapa customer da book tempat. so first time dtg tmpt tu, not bad. impressive la. kedai hujung skali, sbelah sun inn hotel, dan btol2 sbelah sunway pyramid! besar gak kedai die. ada 2 floor.hampir 98% pekerja dia adalah melayu, hanya cashier je cina, bos die upah kot, haha. first thing first yg aku tny adalah sijil halal restoren ni. smemangnya logo tu mmg la ad kat dpan kdai tu, cumanya nak menyahihkan lagi, so aku nak mintak certificate jugak. die kata die akan mail aku esok. halal restoran adalah disahkan oleh Islamic Food Research Centre Asia (IFRC). most restoren mmg byk guna sijil halal yg ni before mereka apply yg jakim punye. FYI, boleh la godek2 website IFRC ni nak tau lebih lnjut mengenainya...

pastu lpas sembang2 merapu dgn org kedai tu, aku pon g la tgk seluruh kedai tu. nsb bek aku bawak kamera kecik aku tu, leh la men-snap beberapa angle restoren ini utk tatapan korg sume. nk tgk gmbr besar skit click kt gmbr tu ye, besar skit.
 
nama pon kedai steamboat, banyak seafood le
seapood lg
ni aku xbape gemar, sayur2 ni, haha
chocolate melt...ermm
air yang dhidangkan
mende ntah ni
macam2 penyedap ade
askem budak2 suka la, temasok aku
ni 2nd floor restoran
ade view
ade bilik vip, yg penting air-cond tu satu restoran dapat rasa
halal ni penting
ni view kat luar restoren
ok, da 6.20 aku tros la balik nk tolong abah aku jual air nih. lapar pulak time2 nih, silap2 terbuka kat restoren ni pulak..haha. erm, special pasal tmpt ni adalah bersebelahan sunway pyramid. sblom buka tu boleh la nk beshopping jap, leh jalan kaki je g sunway tu. satu lagi, harga utk buffet satu kepala pon agak berpatutan jugak le.

DEWASA: RM24 nett
KANAK-KANAK(4-10 TAHUN): RM11 nett

ok la..aku target dalam 100 orang nak pergi ni. xkira la mkn mana-mana pon sbenanye bukan utk makan je, tapi sbenanye nak merapatakan silaturrahuim antara kita, ade yg bwk famili, leh la kenal2. boleh la release tension jap. kita ni kadang2 jmpa bos asik pk pasal keje je, cuba try skali skala tgk bos tu pk nak mkn pulak, haha. ni hanya cadangan sahaja. ade tmpat lain sila bitau, tp masa da suntuk, korg pilih ni je la, haha, xyah susah2 nk cr lain pulak. cadangan dan komen anda akan diambil kira ok! ustazah da panggil tu, nnt smbung pulak k...ok nak tau lebih lanjut boleh la korang g website nih.
  1. http://www.halalfoodasia.org/ (IFRC)
  2. http://www.flamingsteamboat.com/

No comments:

Post a Comment