Monday, August 16, 2010

pengalaman mengerikan


first skali aku nak tulis kt blog ni, aku nak citer aku eksiden keta dgn my other half aku..
sabtu 14 ogos 2010, hari keempat umat islam berpose..aku telah dtmpa satu ujian drpd Allah SWT..

dlm perjalanan menuju ke kolej, dkt km26 LDP highway, turun saja bukit selekoh dari tol puchong bt13 tu, tba2 ader satu keta kia nih brek emergency dan keta die terus bepusing 90 darjah! btol2 dpn mata aku ms die bepusing tu..btol2 keta die dpan mata aku, aku pon xtau nk bt ape da, tkan brek je la dan merelakan kereta aku mlanggar keta bunguks tu...kalo aku laju lg komfom mati cina tu, sbb aku lggr pintu drebar...

keadaan kereta yang dikasihi
kia piccanto yg dilanggari aku
alhamdulillah, my other half slamat..sblm keta aku mrempoh keta tu, dgn slepas rempoh tu aku asik tgkkan bini aku tu je..aku jerit nama die...die cuma tgamam, dan terus diam. xboleh nk bcakap, tekejot agaknye..aku nk marah sgt rasanye, tapi SABAR, bulan pose nih. nak salahkan cina tu, xboleh jugak, sbb xkan dia saja2 nk brek keta die pulakkan. aku redha saja, atas nama sbg seorang hamba padaNya. betol kata sesetengah org, kalo bnd nk jadi tu, bwk slow mcm mana pon tetap boleh eksiden, semua atas ketentuanNya. Dia nak uji kesabaran dan kepatuhan kita sebagai seorang hamba padaNya.

lepas eksiden tu aku terus bwk bini g klinik area dkat2 situ je la (puchong). dan doktor pon sarankan soh buat scan utk tgk baby. aku pon tgk la sndiri baby dlm perot tu bergerak2, nampak la kpala dia, dan lain2 lg la. aku pon tersenyum tgk zuriat aku sndiri ni, aku pon dulu mst mcm ni, haha. bila da tgk condition baby da ok, barulah bini aku nk bcakap dan senyom. rupanya die risaukan bby. so kami berdua selamat, oh ya, bertiga la termasok baby skali. tiada kcederaan yg berlaku.

setiap kjadian ada hikmahnya, itulah yg aku pgg dan percaya sampai skrg sbg umat islam. berita gmbira dsbalik eksiden ni adalah polis telah menyaman cina tersbut kerana kesalahannya itu, dan ini bermakna cina itu kena la bertanggungjawab atas kmalangan itu. die kena cover la keta aku tu pakai insuran die. org bengkel janji mau siap sblom raya..harap2 janji itu dikotakan. nk balik raya first time ni kt umah mentua..hehe.

dan hkmah lain yang kami dapat adalh kami tidak perlu pergi ke kelas pd hri itu..dan boleh balik umah tdor rehat sampai berbuka! Ya Allah, syukur kerna masih memanjangkan umur kami dan memberikan kesihatan yang tidak terhingga pada kami suami isteri! Alhamdulillah....

2 comments:

  1. ooo...nasib semua ok..abih skang cemana patah kaki la...takpa abah kowang byk kereta

    ReplyDelete
  2. haha..byk la. ade la kmbara kak long bwk g keje

    ReplyDelete