Sunday, August 29, 2010

rezeki ramadhan

sabtu dan ahad kali ni aku x bebuka kat umah, Allah bg rezki berbuka di luar. hari sabtu angah ajak aku, amam dgn abah bebuka kat hotel carlton, sbelah tesco shah alam. wah, first time jejak kaki kat situ, mmg mewah gila mknn die. tp byrannya pon msti masyuk kan. kali ni MOH xdpt ikot sbb die balik kg smpena cuti nuzul quran jumaat yg lepas. 

wlupun mknn belambak dan bersepah kat situ, tp aku xbape nk selera sgt nk mkn, xmcm dulu. ni agaknye da bese xmkn, so perot xbese nak smbat byk2. aku cuma amek nasi tomata je, skit, pastu lauk ayam merah. abah dgn angah aku bkn maen gumbira meratah kambing, ketam, ayam panggang dan sebagainye. buffet kt hotel ni siap ader artis jmpotan lg buat show. tp veteran la, khaty azean tu. pas mkn skit tros je g tandas, cr surau dan solat. on the way cr surau tu ade la aku ternampak promosi hotel ni. rupenya buffet utk mkn pd hari tu adalah rm49.00 satu kepala! wow! rezki lebeh kot angah aku ni, insyaAllah digandakan lg rezkinya slpas ini.

ok, ni cerita hari ahad pulak, ptg tadi la. seperti yg dirancang, alhamdulillah mjlis berbuka berjalan lancar. aku pon first timemkn steambot ni, xbape nk reti sgt la. mcm bese la, perot aku skali lg tidak mahu mkn byk2, nnt xabes. kali ni aku dtg besama MOH, dan die la yg ambil mknn utk aku, nasi goreng, tatkala aku sdg sbok menunggu khadiran kwn2 yg laen.

apa yg best, kali ni aku dpt hmponkan bbrapa insan ksygn aku duduk bsama. hrm, tgk diorg makan pon aku da kyg. suka tgk mereka mkn, lg2 MOH ni. selera btol die nak merasa sume mknn kat situ. aku tgk je ape die mkn, dan asik senyum je, hehe. inilah saat bhgia seketika, dpt mlupakan masalah smntara, dpt lepak dgn kawan2, mkn ramai2. so, next, kita cari tmpat yg lebih selesa skit k!

aku nk mohon ampun dan maaf andai tmpat yg aku cadangkan ni tak memuaskan hati korang semua, terutama u guys yg sporting dtg bwk family lagi, aku hargai semua ini. tmpt parking, kmudahan ibdah solat, ruang yg smpit, semua kelemahan ini ku akui, tp hope u guys enjoy as long as we can stick together meraikan iftar jamaie yg dirahmati Allah ini. xsmpat nk borak panjang dan take some photo shoot sbb sbok mngawal mjlis trsbot (xde la sbok sgt, cume penin nk nk bt bnde mana satu, nk mkn ke nk bsembang, hahaha). bawah ni aku letak galeri gmbr hari sabtu (carlton hotel) dan ahad (flamingsteamboat sunway), ikot turutan.

hayatilah gambar yg smpat aku dn beberapa mmber yg laen snap nih, menikmati rezki Allah di bulan Ramadhan Al-Mubarak..

nasi nama pelik
kambing putar
ni makanan yg aku amek, sbelah tu roti durian
ulam-ulaman
ikan bakar
ketam-ketaman
kambing bia da malan, die pon nk tdo gak

bersama ibu tersayang
ni gmbr kt flaming steamboat, mmg best ramai2 mcm ni
hawa nafsu ketika makan
pelik tp benar
bakal pengantin amek gmbr bakal pengantin
mkn jgn xmakan
ni je la feveret mknn aku smpai ke habis, haha

No comments:

Post a Comment