Sunday, September 19, 2010

baraan 9 syawal

syawal smakin riuh nampaknya. ke sana ke mari berjalan-jalan mengutip sisa-sia silaturrahim yang tidak dipedulikan sejak skian lama. memohon kemaafan sanak saudara setahun skali menjadi kewajipan kita umat Islam di Malaysia ini. aku pun xterlepas dari suasana ini. lagi2 da berkeluarga kecil ni, semakin ramai external relatives aku dapat. ini la masanya nak kenal saudara baru, kulaan ker, ape ke, haha. rumah sedar pon nak kena hafal, nnt ada apa2, senang nak singgah.

baraan 9 syawal smalam bermula di kota damansara. menziarah+beraya+menyambut+meraikan di rumah kak umi, spupu MOH aku yang baru sahaja melahirkan puteri keduanya, Amani Bt Zolkifli. aku dan MOH, lina, laki dia, mak de, kaka ana n laki dia bersama anak-anak mereka turut sama memenohkan rumahnya. malangnya, bapak si amani ni keje la pulak, bese la ari sabtu. yg dtg tgahari sapa suroh, haha. 

amani yg cumel
kakaknya, durani yg sedang mentelaah makanan
kak ana dan suaminya
ni baby da genap stahun smalam
mak amani dan mak longnya
mewarisi muka kakaknya durani, amat comel skali wajah si amani tu. kacak bergaya disukai ramai, hehe. xsabo lak rasanya aku nk pegang baby aku pulok, haha, lmbt lg la. baby aku ni pemalu skit, smpai skang xnampak lagi laki ke pompuan. takpe la, xkesah pon, janji kuar udah la kan, dengan selamat insyaAllah. korang nak tgk baby tu lebih lanjut boleh la g ziarah blog maknya kat sini (kak umi, promote blog ni). 

kami berbaraan sampai la ke petang, g jalan umah kak imah ngan kak ina. satu kawasan je pon. ilek la, skit2 jalan. MOH tu bawak budak, xlarat sgt nk bjalan. temasok aku skali xlarat...haha. k la, nak beraya lagi arini. sambung lagi k!

2 comments:

  1. g ta ajk owe ! haha na tgk jgk amani ! hehe tp MOH tu k.long ye ?? hehe

    ReplyDelete
  2. la, igtkn ira da tgk, umi kata dah pegi. xpe, nnt laen kali kitorg bwk pulak k. MOH tu my other half, rujuk pada isteri le, hehe. lecturer ajar soh bg gelaran kt suami atau isteri gitu..

    ReplyDelete