Friday, September 3, 2010

sakit hati!

mgg ni aku rasa mncabar sangat! dtmpa mcm2 ujian nak raya ni. namun aku redha di sebaliknya. aku harap ade hikmah besar disbalik kjadian ni. tak pun menghapuskan dosa-dosa kecil aku sblom ini. mgkin bulan ramdhan secara automatiknya mmbuat aku sangat bersabar dgn karenah2 org yang aku sedang berurusan tersebut. kalo nak ikot sakit hati ni, mau nya terbakar kdai2 mereka aku buat.

bangsa 1malaysia ni mmg xmahu mngalah dlm bisnes mereka. suka mengenakan dan menipu org, klien2 yang xreti mcm aku ni. aku xckp semua la, tp segelintir je pon. kdg 2 bangsa aku sndiri pon aku marah jugak kalo bt mcm ni. nak berniaga biar la ikhlas, jgn nak amek duet klien scara haram. dah la xnak admit salah worker sndiri, pastu xnak responsible duet aku yg hilang ni. kedai tuduh bank, bank tuduh kdai, so sape nak responsible duet aku tu. aku ke yg salah kalo dua2 pihak xadmit salah mereka. hrm penin.

kek lapes yg aku order nak buat tmpahan kawan2 pon da ttp without any information. camne diorg ni bt kerje, patutny kalo da ttp tmpahan bitau je la da xamik tmpahan, letak kt website tu. ni aniaya klien jugak namanye. duet da bank in, tp xde barang. tp kes ni dtmbah dgn salah aku jugak sbb aku sndiri pon tak tny dulu kedai tu sblm bank in tu. pengajaran sbenarnye, tp lynn org kdai tu pon sangat xbest. 

ni cerita pasal kereta aku yg eksiden aritu. orang kedai kate keta da siap dan aku pon pegi la amek. dipendekkan cerita bila aku da bawak keta ni kat atas jalan, rupanya ade lagi part2 yg xboleh pakai lg, maksodnye xcomplete lg la diorg buat ni. mcm mana diorg inspection ni yer. aku pny la bengang da la nak raya ni, amat memerlukan kereta. bertekak jugak dgn org tu, tp bese la bangsa 1malaysia ni, bukan nk dgr sangat pon, mereka ni je la yg betol kononnya. 

musibah bertimpa, tp akibat magika bulan ramadhan ni agaknya, aku boleh cool lagi smpai hari ni. xde la smpai nak cr gadoh dgn org bermasalah ni. aku muhasabah diri je, mgkn ade jugak aku ni buat tak betol sblm ni. biarlah, aku dah mls nak pikir, lagi pikir lagi xbest la raya ni, hilang mood nak raya. pas raya aku sambung marah balik boleh tak, haha. k la, just share experience je utk 2-3 hari yg xbetol ni. 

adios!

2 comments:

  1. Salam singgah...b careful when u surf internet. It's like a row data...perlu ditapis & diselidik. Tumpang simpati, mood raya ok lagi kan? maintain ye

    ReplyDelete
  2. sorry, ape yg perlu dtapis dan dselidik, thanqs for comment me, br lg dlm blog..

    ReplyDelete