Sunday, October 24, 2010

back to school!

hari ni hari petama sambung blaja setelah sebulan lebih cuti sem. bese la kelas pertama, bersemangat waja dan poyo skit. buku mcm bese, tiap2 sem kena beli baru, padahal buku nota sem lepas banyak lagi kosong. dan tak pakai. walaupun sudah agak bosan untuk duduk dalam kelas dan dgr lecture dari pensyarah, namun aku masih mengharapkan keberkatan ilmu yang bakal aku terima dari mereka. aku harus lebih fokus kali ni sbb da banyak duit aku labur untuk mndapatkan ilmu yg bermanfaat ni.

course utk sem ni mmg agak tough skit la. 2 subject perlu menggunakan medium bahasa arab sebagai pengantar komunikasi antara kami semua. tapi tidaklah se-skema itu yang harus kami kena ikut. ini semua adalah learning proccess. lecturer yg ckp arab penoh mmg tak paham lgsg kalo dia ckp laju. tapi nak bt mcm mana, da silibus nye mmg mcm tu kan.

setiap musim pembelajaran tu, pasti ada masalah tersendiri. cukup2 lah masalah kat opis tu, malas nak pikir da. msti best kalo da grade nanti kan. konvo bawak anak, masa tu mgkin dia 5 6 bulan, haha. berangan tak sudah. tapi itulah impian aku. bersama2 MOH yang tercinta. susah dan senang bersama akan ku abeskan jugak musim pengajian ni, untuk ilmu yang akan dibawa hingga akhirat kelak...insyaAllah. 
da la, saje je nak merepek malam2 ni. nak tidor la pulak. nagantuk bangat, sok ade kelas lain pulak. assalamaualaikum!

No comments:

Post a Comment