Sunday, October 17, 2010

hijrah itu pengorbanan 2

sambung balik cite hijrah itu pengorbanan 1

dua tiga hari ni aku asik menung je pasai apa la bleh jadi lagu tu. dulu masa blaja kat matrik uiam, pj pon penah kena gak. misunderstanding pasal borang streamlining course. masa dapat offer letter dr uia, aku spatutnya daftar jadi budak econs, tba2 masa hari taklimat mula2 tu, kami semua budak2 econs disediakan satu borang survey jugak la, lebih kurang. dan dalam borang tu jugak ade la some questions pasal inerest kita pasal technology dan computers. aku pon dgn bangga je mnjawab yes, yes, yes, dan yes sbb aku mmg minat sebarang unsur IT, komputer, dan teknologi.

rupa2 nya borang tu adalah borang streamlining, di mana, mana2 plajar yang lebih cenderung kepada ict dan computers, maka mereka akan dihumban ke course baru iaiu ICT, yang kebetulan pada ketika itu, hanya 6 orang sahaja yang mendaftar asa a ICT students! so mmg ramai la yang terkena masa tu, mensirap je rasanya. tapi xleh buat apa la...terkena!

tapi, walau apa pon yang aku hadapi skarang ni, adalah be positif dan go ahead. takkan aku nak berpatah balik, dan menyatakan 'ya' pada program yang masih samar-samar statusnya itu. biarlah, takdir telah tertulis dan aku harus redha dengan semua ni. cumanya aku sangat2 disappointed dgn CARA aku dikeluarkan dari tmpat keje aku tu, sangat2 lah terhormat dan unpredictable decision.

aku ni bukanlah nak duduk kat situ je sampai ke mati. cumanya, banyak lagi kes-kes aku dengan klien yang masih belum dibereskan, masih beribu ilmu aku belum gapai dan aku sendiri, masih belum excellent dalam kerja yang ditugaskan kepada aku. aku juga impikan pengalaman dalam unit2 kecil yang lain, maksud aku pertukaran dalaman dan aku jangka dalam tempoh 2 tahun untuk established diri aku sebagai penjawat awam yang unggul! ceh, ckp macam hapa je, hehe.
dan yang paling sedeh skali bila nak jauh dengan kawan2 yg baik dan buat2 baik dgn aku ni..haha. ini pekara biasa la kan, tapi tak apalah, bukan nak g keje jauh2 pon. satu jabatan gak, hampeh tol. boleh je jumpa tiap2 ari. begadoh betumbuk, makan sama2, mengumpat sama2, main game sama2, kena marah sama2, pi mengular kt loyat sama2, tak puas ati dengan bos sama2, buat loan sama2, dan banyak lagi sama2 yang kami lakukan. pas ni tak ade lagi la nak makan nasi lemak singgit stengah dgn korang lagi..sob, sob, sob...sorang lagi, dah hampir setahun kenal, ni yang paling sedeh nak tinggal skali ni, tak dapek da nak raso pizza lagi, hehe. thanqs for ur advice and keep supporting me!

kenangan mulut itik
time gedik
Allah dah janjikan setiap kejadian itu ada hikmah di sebaliknya. mungkin naik pangkat jadi JUSA terus ke pasni, hahaha. hijrah itu sebenarnya menjadikan kita lebih baik, insyaAllah. lebih baik dari apa yang kita ada skrang. mudah-mudahan. neway, aku ptt rasa bebangga jugak sbb peninggalan aku ni, xda lagi la buat onar besar2 ni, yg boleh mncalarkan imej aku sbg seorang suami, hehe. stakat sakit hati individu, macam xbagi pinjam pemadam tu, bese la, sume org ade kan skit2. kita bukan malaikat, boleh puaskan hatio sume orang. bos marah xsiap fail, masok lmbt, cuti xbitau, pon kira biase la tapi tak de la sampai bwk ke rumah. kira sori smapi opis je la. bos besar pulak sejak akhir2 ni asik soh mintak tolong dia je, msti dia sedeh aku nak blah kan, hahaha. harapan je la. 

ok la, panjang sangat da ni. kang muntah2 lak korang baca. nnt aku update lagi la dr semasa ke semasa...nak tgk bola jap...k!

No comments:

Post a Comment