Tuesday, October 5, 2010

maxis vs digi - iphone 4, which is better?

skang ni mmg tgh musim iphone 4 kan. iphone 4 kali ni mmg ditunggu2 buat penggemar produk apple ni. aku ni, xde la minat sangat, tapi kalo da ade atas tapak tangan ni, mgkin boleh teruja jugak kan. sape tau, kot2 ade rezki aku..kan2. so, arini aku nak share comparison plan yang sedang hangat dipromotekan oleh 2 syarikat telco yang hebat, digi dan maxis.


actually, each company ada diorg punya pro and cons buat client kan. mengikut bajet dan keperluan kita la. kalo rasa mampu, angkat. kalo rasa mmg nak pakai, bt bisnes ke apa, silakan menambah koleksi gadget anda. nanti time da takde duit, everything dalam kepala semua nak beli. aku ada la buat research skit pasal plan2 yang ada ni, dan aku telah mencilok some information dari beberapa website yang ada share pasal bnd ni jugak. 

pelan maxis
pelan digi
ini adalah hasil kutipan maklumat dari website maxis dan digi sendiri yang sedang hangat dipromotekan skang ni. dan ada blog/website yang advance buat comparison sendiri dalam satu picture. antaranya SoyaCincau.com dan iphonemalaysiablog.com. ni antara comparison yang aku dapat, sama sebenarnya yang dekat atas tu pun.



in my opinion la kan, kalau korang rasa nak banyak guna call, pakai la maxis, tapi bayar lebeh skit bulan2. kalau banyak guna data (tenet), elok la pakai digi. sbb dia unlimited usage, cuma speed akan jadi kurang skit la. memndangkan korang asik ber-facebook dan tweet je, xda maknanya nak guna data banyak2 ni. 1gb tu da kira banyak la. 

satu lagi, aku tau korang msti nak bajet gak masa mula2 nak beli tu kan. kalo gitu gayanya, maxis la pilihan yang tepat, sbb mmg murah. digi hny ada dua choice, rm2090 dan rm2490,that's mean above 2k kan. tapi sbenarnya, hidden value kat sini adalah overall payemnt yang korg bayar ni nnt selama 2 tahun, mmg jimat kalo pakai digi la.

sebenanrnya, mana satu plan yang syok adalah kehendak diri sendiri. it's up to you. dua-dua pon ada bagi advantage kat you all kan. ok la, sampai sini je aku nak men-sharing bende ni, kalo ade bnd2 nak tny ke, share ke, leh la comment skit kt bwh ni. saper2 yang da ade beli jgn lupa bg aku pgg, teringin gak nk pegg iphone 4 ni, haha. asik tgk kt alam maya je.

mana satu pilihan anda?

No comments:

Post a Comment