Sunday, October 3, 2010

raikan syawal

majlis meraikan syawal tiba juga di opis aku. walaupun syawal hampir sampai ke penghujung, namun kami masih smpat mengaturkannya, bagai amalan tradisi yang sukar untuk dilupakan. hampir setiap tahun kami akan meraikannya, cuma mngkin dengan cara dan style berbeza. walau apa pun, matlamatnya ttp sama, menjadikan bulan syawal sbg medan pengikat ukhwah silaturrahim antara kami semua. hari jumaat lepas yang menggamit nafsu makan kami, hehe.

bertemakan 'potluck', yang mana setiap individu dikehendaki mmbawa makanan sendiri dengan ikhlas hati, bertukr-tukar juadah makanan untuk dihidangkan, nafsu untuk melantak bagai tak keruan dibuatnya. kami juga ada buat makanan main course sebagai makanan wajib, takut tak cukup mknn yang dibawa. skurang-kurangnya, biar la semua org dpt merasa, apa yang mereka sendiri usahakan. nasi minyak sebagai mknn wajibnya, maka takkan ada la yg akan ngadu lapar lepas majlis ni kan!

credit to persons in charge, group of persona lady yg memerah keringat idea, mcm mana nak oder, nk mkn apa, kol bape nk start, nk bt kt mana, dan sbgnya. walaupon ia adalah kptsn bersama, namun d sbalik ssuatu majlis perlulah ada org di blakang tabirnya. takkan semua nak tgg hari mkn je kan. biasalah, nak buat sesuatu, Allah bg ujian dan dugaan masalah, untuk kita berfikir waras tntg penyelesaiannya. mana ada bnd yg perfect, btol tak? whatever it is, mknn mmg sedap. yg dibayar sudah dimakan kenyang. yang dibawa dr rumah pon mmg best2. juga jutaan terima kasih dan didoakan murah rezki buat yang seikhlas hati menyumbangkan sedikit rezki Allah Taala yan dipinjamkan kepadanya untuk dikongsikan bersama rakan-rakan yg lain dengan membeli makanan2 yg agak mahal tapi puas hati mkn. KFC, sate, kek secret recipe, dan lain-lain yang tak disebutkan, sebb yang ni je aku makan pon, haha. insyaAllah rezki kalian akan bertambah dari hari ke hari, bulan ke bulan dengan berkatnya.

aku nk share skit gambar2 event ni, tapi xbanyak la. bt member2, nk byk lagi meh dtg bwk pendrive copy kat aku k! yg lebih tgk kt fb aku pon ada. dengan aneka makanan, pelbagai ragam, macam2 jenis pakaian yang dipertontonkan..mmg best. bkn slalu mcm ni kan. kalo keje tu tak dapat da gathering sama2 mcm ni. kita amek yg positif je k. meh layan gambo...

 
 
 
 

 
 
 
 
 

jom guring!

No comments:

Post a Comment